Apple CarPlay je pro 35 % kupujících u automobilu naprostá nezbytnost, hlavně když jde o ten se spalovacím motorem
Možná to zní překvapivě, ale pro mnohé jde o stěžejní faktor, jaké auto si vyberou. Nejspíše oddanost Applu by pak dokonce některé donutila to současné prodat.

CarPlay je pro mnoho lidí oblíbený způsob ovládání a komunikace, ale nejenom to – jsou tu dokonce tací, co jej považují za absolutní nezbytnost. Osobně chápu, že to je jednoduché, přináší to propojení s celým ekosystémem Applu, působí to možná až futuristicky, ale nečekal jsem, že to je pro tolik lidí hlavní kritérium pro výběr auta. Redakce Mobify také zjistila, že by více než 1/2 lidí začala za volantem používat telefon, kdy CarPlay chybělo.
35 % lidí zrcadlení telefonu vyžaduje
Se zajímavými poznatky přišla studie McKinsey & Co provedená v Americe, na níž odkazuje 9to5mac, podle níž by bylo překážkou pro 30 % lidí, kteří zvažují koupi elektromobilu, pokud by nemělo integrovaný systém Apple CarPlay. Číslo je ovšem ještě vyšší v případě spalovacích motorů, konkrétně dosahuje 35 %. Třetina kupujících by tak automobil bez tohoto systému ani nezvažovala.
Ačkoliv je fajn ho mít, pro mě osobně to není stěžejní – důraz kladu na jiné vlastnosti, zejména na bezpečnost, praktičnost, využitelnost, ale i provoz. Neříkám, že kdyby byla dvě stejná auta, přičemž v jednom systém je a v druhém nikoliv, že bych si nepřiplatil, ale jenom podle něj bych nevybíral (to je nicméně každého věc a nesoudím to).
Někteří lidé by auto bez CarPlay prodali
Možná je to oddanost Applu, možná zvyk na pohodlí, jaké systém poskytuje, ale CarsCoops uvádí, že v průzkumu 30 % respondentů uvedlo, že by bylo ochotno si připlatit za integraci CarPlay do elektromobilu, kdežto u aut se spalovacím motorem to bylo 17 %. A co je možná zajímavější, tak že by 14 % dotázaných auto změnilo, kdyby o CarPlay přišlo.
Vedle toho jich 52 % uvedlo, že by začalo za volantem používat telefon, pokud by funkce z auta zmizela nebo museli používat to, které ji nemá (třeba služební). Redakce Mobify nicméně upozorňuje, že je nebezpečné používat mobil při řízení, a varuje před tím i Policie ČR.
Nelze přitom jednoznačně tvrdit, že by telefon používali za volantem výhradně mladí lidé. Osobně to naopak vídám zejména u lidí starších 30 let, přičemž padesátníci nejsou výjimkou – nejhorší kombinaci podle mě je, když člověk usedne do auta s telefonem, rozjede se, a rukou, kterou má držet volant, šmátrá po bezpečnostním pásu, zatímco se dívá, kde vlastně je.
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana