Výrobci už nevědí, jak vydělat. Reklamy na zamčené obrazovce Android telefonů už mají stovky milionů lidí

Lukáš Altman
Lukáš Altman
Profil autora
267 článků

Lukáše psaní naplňovalo už od dětství, že se tím bude živit si uvědomil ještě jako student v roce 2013. V tu dobu už si několika dílčími texty začal přivydělávat. Jeho profesionální kariéra začala o tři roky později, kdy se stal externím redaktorem pro portál Alza.cz. Od té doby spolupracoval s řadou firem různých rozsahů a dokonce založil několik vlastních projektů, včetně Mobify.cz, který časem přešel pod společnost abcMedia Network. Nyní se Lukáš řadí mezi nejvlivnější české redaktory v oblasti elektroniky.

Mobilním telefonům a podobným zařízením se začal plně věnovat během svého působení na portálu LetemSvetemApplem.eu. Tato oblast elektroniky ho natolik fascinovala, že se tento zájem rozhodl rozvíjet taktéž na obdobně zaměřeném webu SvetAndroida.cz. Nabyté zkušenosti poté vzal do vlastních rukou a vydal se po své vlastní ose. Po čase správu webu Mobify.cz vzala pod křídla společnost abcMedia Network a Lukáš se mohl opět plně věnovat psaní o elektronice.

Lukáš Altman je odborníkem na mobilní technologie a elektroniku. Ve svých článcích spojuje technickou znalosti a s čtivým stylem, čímž denně přivádí na web Mobify.cz nespočet nových čtenářů. Bez problému dokáže představit nejnovější trendy a inovace, ale taktéž předložit srozumitelný praktický postup využití jednotlivých funkcí. Má schopnost detailně popsat jednotlivé komponenty, ale zároveň zůstat srozumitelný pro všechny čtenáře.

Kromě samotného psaní je inovativní ve všech ohledech a pomáhá celé redakci v rozvoji. Neustále předkládá nové nápady, což pomáhá týmu i celému webu v posunu kupředu. Nikdy neodmítne poradit či pomoci, což z něj činí neoddělitelnou a nepostradatelnou součást týmu.

Zejména uživatelé levných telefonů vybraných výrobců mají na zamykacích obrazovkách vidět reklamy. Osvědčený koncept z Asie se šíří, zatím pouze do Ameriky.

Reklamy na zamčené obrazovce OS Android

Jakmile jde o vymýšlení způsobů ke zpeněžování prakticky čehokoliv, jsou některé společnosti opravdu velmi kreativní. Tak jako Glance, což je platforma, která vydělává na zamčených displejích telefonů s OS Android. Že to zní jako nesmysl? Nám v EU možná ano, a snad to tak i zůstane, ale jelikož má služba veliké plány a expanduje, lze si to dle redakce Mobify opravdu maximálně přát.

V Asii už to funguje, nově také v Americe

V našich končinách nejsou reklamy ani v operačním systému moc rozšířené, i když s nimi kdysi nějakou dobu experimentovalo Xiaomi. Snažilo se tak zvýšit své příjmy – údajně z důvodu, že samotné telefony nebyly zpočátku výdělečné a společnost potřebovala nějak investovat svou expanzi. Zato v asijských zemích je tomu přesně naopak.

Zdaleka tam nefungují zákony jako u nás, což dává nejenom výrobcům telefonů další možnosti. AndroidPolice uvádí, že tam konkrétně levné modely značek Xiaomi, Realme nebo Samsung zobrazují různý obsah – v tomto případě na zamčených obrazovkách – na nichž mohou vyskakovat zprávy, doporučení, reklamy a jiný placený obsah.

Jednoduše způsob, jak něco vytěžit i z nepoužívaného telefonu. V Asii s tím pomáhá zmíněným výrobcům platforma Glance uvedená výše, a to u více než 450 milionů uživatelů. A jak uvedl web AndroidPolice zmíněný výše, míří také do Ameriky, kde navázala spolupráci s výrobcem telefonů Motorola a tamním mobilním operátorem Verizon.

Zobrazován by měl být hodnotný obsah

V Americe se má jednat o pilotní projekt, kdy je aplikace Glance již nainstalovaná na telefonu Moto G Power (2024), a nejspíše také na loňském modelu. Obsah by se přitom neměl zobrazovat ledajaký, ale pouze od vydavatelů a inzerentů, kteří budou s platformou spolupracovat. Malé weby by se tedy v Glance objevovat neměly.

A totéž platí pro pofidérní reklamy, protože to vypadá, že chce Glance navázat partnerství pouze s velkými značkami jako je CNN (zpravodajství) nebo NBA (basketbalová liga), uvádí TechCrunch. A jestliže se platforma v Americe osvědčí, je pravděpodobné, že zamíří i do dalších zemí, a to včetně České republiky (jako by už toho spamu nebylo dost).

Zdroje

Autorský komentář Lukáše Altmana

Líbí se vám tento článek? Tak pojďte diskutovat.

Copyright © 2016-2024 abcMedia Network, s.r.o.
Obsah je chráněn autorským právem. Jakékoli užití včetně publikování nebo jiného šíření obsahu je bez písemného souhlasu zakázáno.