Výrobci už nevědí, jak vydělat. Reklamy na zamčené obrazovce Android telefonů už mají stovky milionů lidí
Zejména uživatelé levných telefonů vybraných výrobců mají na zamykacích obrazovkách vidět reklamy. Osvědčený koncept z Asie se šíří, zatím pouze do Ameriky.

Jakmile jde o vymýšlení způsobů ke zpeněžování prakticky čehokoliv, jsou některé společnosti opravdu velmi kreativní. Tak jako Glance, což je platforma, která vydělává na zamčených displejích telefonů s OS Android. Že to zní jako nesmysl? Nám v EU možná ano, a snad to tak i zůstane, ale jelikož má služba veliké plány a expanduje, lze si to dle redakce Mobify opravdu maximálně přát.
V Asii už to funguje, nově také v Americe
V našich končinách nejsou reklamy ani v operačním systému moc rozšířené, i když s nimi kdysi nějakou dobu experimentovalo Xiaomi. Snažilo se tak zvýšit své příjmy – údajně z důvodu, že samotné telefony nebyly zpočátku výdělečné a společnost potřebovala nějak investovat svou expanzi. Zato v asijských zemích je tomu přesně naopak.
Zdaleka tam nefungují zákony jako u nás, což dává nejenom výrobcům telefonů další možnosti. AndroidPolice uvádí, že tam konkrétně levné modely značek Xiaomi, Realme nebo Samsung zobrazují různý obsah – v tomto případě na zamčených obrazovkách – na nichž mohou vyskakovat zprávy, doporučení, reklamy a jiný placený obsah.
Jednoduše způsob, jak něco vytěžit i z nepoužívaného telefonu. V Asii s tím pomáhá zmíněným výrobcům platforma Glance uvedená výše, a to u více než 450 milionů uživatelů. A jak uvedl web AndroidPolice zmíněný výše, míří také do Ameriky, kde navázala spolupráci s výrobcem telefonů Motorola a tamním mobilním operátorem Verizon.
Zobrazován by měl být hodnotný obsah
V Americe se má jednat o pilotní projekt, kdy je aplikace Glance již nainstalovaná na telefonu Moto G Power (2024), a nejspíše také na loňském modelu. Obsah by se přitom neměl zobrazovat ledajaký, ale pouze od vydavatelů a inzerentů, kteří budou s platformou spolupracovat. Malé weby by se tedy v Glance objevovat neměly.
A totéž platí pro pofidérní reklamy, protože to vypadá, že chce Glance navázat partnerství pouze s velkými značkami jako je CNN (zpravodajství) nebo NBA (basketbalová liga), uvádí TechCrunch. A jestliže se platforma v Americe osvědčí, je pravděpodobné, že zamíří i do dalších zemí, a to včetně České republiky (jako by už toho spamu nebylo dost).
Zdroje
Autorský komentář Lukáše Altmana